Doornroosje wordt het vierde (en hoogstwaarschijnlijk laatste) sprookje dat Smartgames vertaalt naar een spel. Wij waren benieuwd of het even goed zou zijn als dat het eruit zag en Kobe kreeg de kans om dat te proberen.
Eenvoudige doolhoven op papier interesseren hem al langer, maar nu kan dat dus ook in spelvorm! Met het klaarzetten van het bord helpen we wel, daarna is het aan Kobe om de ridder tot bij Doornroosje te helpen (of omgekeerd). Hij vindt het een super spannende zoektocht en vliegt met volle concentratie het doolhof in. De ene keer vindt hij het meteen, de andere keer loopt hij wat verloren en moet hij eens terugkeren, in het ergste geval begint hij gewoon nog een keer opnieuw. Maar opgeven? Dat staat niet in zijn woordenboek, de ridder moet en zal Doornroosje kussen!
Doornroosje is de eerste smartgame die hem zo hard weet te boeien dat hij het altijd wel zou kunnen spelen: voor of na school, moe of niet moe. Het grote voordeel van een smartgame is natuurlijk dat hij het alleen kan spelen. Kobe heeft inmiddels het grootste deel van de opdrachten al eens gedaan, en daarna beginnen we toch gewoon opnieuw!
Het is zo’n type spel waarvan je ’s avonds (als de kindjes in bed liggen) zin krijgt om het stiekem ook eens te proberen. Vooral ook de opdrachten met de draak (vanaf 5 jaar) die nog wat te moeilijk zijn voor Kobe. Slaag jij er in om de draak zo in het doolhof te plaatsen dat de ridder niet meer bij Doornroosje kan geraken? Als volwassene was het een fluitje van een cent, maar kleuters beleven hier ongetwijfeld veel plezier aan!
Doornroosje, Smartgames, 1 speler, 3 tot 7 jaar